top of page

Αναβαθμίζεται η Θέση της Καρδίτσας στο νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

18 Ιανουαρίου 2019

Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τίτλο: "Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις"​ και εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Θέση της Καρδίτσας στο  νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου αναβαθμίζεται με 5 ισχυρά Πανεπιστημιακά Τμήματα και 3 Ερευνητικά  Ινστιτούτα

Ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Με το νομοσχέδιο αυτό η Καρδίτσα αποκτά:

5 ισχυρά πανεπιστημιακά τμήματα

1) Κτηνιατρικής, 2) Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, 3) Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, 4) Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας, 5) Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

 

3 Ερευνητικά Ινστιτούτα

1) Γενετικής Βελτίωσης Ζώων, 2) Βάμβακος και Αγροτικής Εκπαίδευσης, 3) Ξύλου Επίπλου και Ξύλινης Συσκευασίας

Το Νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας περνά στη φάση της ωριμότητας και χαράζει την πορεία της στρατηγικής ανάπτυξής του σε βάθος 20ετίας. Ένα έργο πνοής που  είναι μόνο η αρχή μιας νέας σελίδας στην ακαδημαϊκή εξέλιξη του νομού μας και της χώρας μας. 

Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά- Σιωροπούλου και  Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου.

Η βουλευτής στην ομιλία της αναφέρει:

«Μία μέρα μετά την ανανέωση της εμπιστοσύνης του Κοινοβουλίου προς την κυβέρνησή μας, την κυβέρνηση της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας, είμαστε εδώ για να εκφράσουμε  την εμπιστοσύνη μας στη νέα γενιά, με ένα νομοσχέδιο που ανατροφοδοτεί  τις δυνατότητες και τις προοπτικές της, ανοίγοντας  δίκαιους ορίζοντες.

Είμαστε εδώ για να επαναβεβαιώσουμε την πρόθεσή μας: να είναι η  κοινωνία των πολλών ο πρωταγωνιστής στο νέο οικονομικό και κοινωνικό υπόδειγμα που διαμορφώνουμε για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα.

Είμαστε εδώ για να εναρμονίσουμε τις αντιφάσεις, στο κέντρο και την περιφέρεια.  Να ολοκληρώσουμε την ακαδημαϊκή συγκρότηση  ανώτατων ιδρυμάτων που στηρίζουν τον οικονομικό και κοινωνικό ιστό της περιφέρειας, επενδύουν στο μέλλον, στην οικονομία της γνώσης και της καινοτομίας, στην κοινωνία των αξιών, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης.

Το νομοσχέδιο αυτό, ως συνέχεια των μεταρρυθμιστικών τομών που προωθούμε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, γεφυρώνει τα περιφερειακά χάσματα, φέρνει οξυγόνο στη δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης, της έρευνας,  της καινοτομίας και του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού.

Τρία μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα: το Εθνικό Καποδιστριακό, το Γεωπονικό και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μπαίνουν σε μια πολύ σημαντική συνέργεια με τα δύο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας. Κάνουν ελκυστική και ενδιαφέρουσα τη συλλογική προσπάθεια εγκαινιάζοντας μια βαθύτατη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην εκπαίδευση, την κοινωνία και την οικονομία.

Δείγμα μιας άλλης προοπτικής για ανάπτυξη στη χώρα, αποτελεί η ίδρυση νέων διετών προγραμμάτων σπουδών στα ΑΕΙ που θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών με ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων Επάλ,  τα αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών, η ίδρυση νέων πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων, Ινστιτούτων, προτύπων αγροτικών και τεχνολογικών  πάρκων, η αναβάθμιση δομών για την δια-βίου εκπαίδευση.            

Μετατρέπουμε  τις δαπάνες για την εκπαίδευση σε δαπάνες παραγωγικές.  Καθιστούμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε συγκριτικό και απόλυτο πλεονέκτημα της χώρας.

Η εμπειρία της δεκατετράμηνης διαβούλευσης, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επιτευχθούν γόνιμες συγκλίσεις.

Οι τοπικές οικονομίες επωφελούνται από την ανάπτυξη συνεργειών σε θέματα αγρο - τεχνολογίας, ζωικής παραγωγής, τροφίμων, ενέργειας ,αξιοποίησης δασικών πόρων, πολιτισμού.

Τα νέα ινστιτούτα και τα ερευνητικά κέντρα που θα δημιουργηθούν θα συμβάλλουν  σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη.

Τα ίδια τα ακαδημαϊκά ιδρύματα που εμπλέκονται θα αναβαθμιστούν, καθώς θα διευρυνθούν και θα συμπληρωθούν τα γνωστικά τους αντικείμενα με άλλα καινοτόμα και αιχμής.

Για τους φοιτητές, δημιουργούνται νέες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης σε τομείς αιχμής με ευρείες προοπτικές.

Το σχέδιο ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στηρίζεται στην ανανεωτική ενσωμάτωση των ΤΕΙ. Τα νέα τμήματα αξιοποιούν τις θεματικές και κτηριακές υποδομές των ΤΕΙ, προστατεύουν και αξιοποιούν το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό τους.

Από αύριο θα έχουμε στον ενιαίο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, το κεκτημένο ενός Νέου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος με τεράστιες και πολλαπλασιαστικές δυνατότητες για την περιφερειακή και την τοπική ανάπτυξη. Με εξωστρεφή προσανατολισμό που θα εισάγει το διαφορετικό και το καινούργιο από όλα τα διεθνή κέντρα παραγωγής γνώσης και τεχνογνωσίας.

Μιλώντας ιδιαίτερα για τον νομό μου, την Καρδίτσα, δημιουργείται ένας ισχυρός ακαδημαϊκός κόμβος με 5 πανεπιστημιακά  τμήματα, 3 ερευνητικά  ινστιτούτα – Γενετικής Βελτίωσης Ζώων, Βάμβακος και Αγροτικής Εκπαίδευσης, Ξύλου Επίπλου και Ξύλινης Συσκευασίας.

Χαίρομαι που το υπουργείο αφουγκράστηκε τις παραγωγικές ανάγκες του νομού μου και θέλω να ευχαριστήσω και από το βήμα της βουλής τον  υπουργό, τον κ. Γαβρόγλου, που υποστήριξε αυτή την τόσο σημαντική πρόταση που είμαι βέβαιη ότι θα αναμορφώσει την παραγωγική ανασυγκρότηση της περιοχής μου.

Παράλληλα, ακυρώνονται στην πράξη οι τοπικιστικές και άλλες ιδιοτελείς προσεγγίσεις που έκαναν την εμφάνισή τους, σε μια προσπάθεια αποδυνάμωσης αυτού του φιλόδοξου εγχειρήματος. 

Το πιο σημαντικό από όλα, είναι ότι πετύχαμε να εμπλέξουμε σε αυτή τη μεταρρύθμιση όλη την κοινωνία. Για πρώτη φορά οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι ο τρόπος που λειτουργούν τα πανεπιστήμια, οι στόχοι που θέτουν και η αποτελεσματικότητά τους, επηρεάζει τις τοπικές οικονομίες και αφήνει ένα έντονο αναπτυξιακό αποτύπωμα, που μπορεί να αλλάξει τη φυσιογνωμία μιας περιοχής.

Με το νομοσχέδιο αυτό θωρακίζουμε ταυτόχρονα την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με 15.000 μόνιμες προσλήψεις, καταργώντας την εξέταση του ΑΣΕΠ και υπολογίζοντας ισορροπημένα προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια και  ακαδημαϊκά προσόντα.

Ανατρέπουμε την πολιτική επιλογή της αδιοριστίας των προηγούμενων κυβερνήσεων με ένα  δίκαιο θεσμικό πλαίσιο για την ανανέωση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Με ενιαίους πίνακες, αντικειμενικά κριτήρια και στόχο τη στελέχωση των σχολείων με μόνιμο προσωπικό  οικοδομούμε παιδαγωγικές σχέσεις σταθερότητας και επίγνωσης.

Δίνουμε ξεκάθαρη  απάντηση στις αγωνίες και την απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Ανταποκρινόμαστε στο χρέος μας για  ένα δίκαιο σύστημα που θα δίνει ένα τέλος στην πόλωση της εκπαιδευτικής κοινότητα  που μέχρι τώρα διεκδικεί διορισμούς με όρους υποκειμενικότητας και προσωπικής δικαίωσης, υπό την πίεση της ανάγκης για δουλειά αλλά και της ασφυκτικής ομηρίας σε αβέβαιες εργασιακές σχέσεις τόσων χρόνων.  

Το διακύβευμα είναι σημαντικό: ή το μέλλον θα οριστεί με δίκαιους όρους προς κάθε κατεύθυνση ή η κοινωνία θα οπισθοδρομήσει σε ανεξέλεγκτες ατραπούς.

Η απόσταση από την ακαδημαϊκή γνώση μέχρι τις πολύπλευρες τεχνολογικές εξαρτήσεις της σύγχρονης εποχής, είναι χαώδης.

Με αυτό το νομοσχέδιο, ανανεώνουμε παράλληλα τους σταθερούς δεσμούς που διαχρονικά μας συνδέουν σα λαό με τις  αυθεντικές ελληνικές  οικουμενικές  μας αξίες. Δομούμε ένα σύνθετο αλλά δίκαιο περιβάλλον στην εκπαίδευση συνολικά ώστε να υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες του ατόμου και της κοινωνίας.»

Τελευταία Νέα
bottom of page